УПОЗОРЕЊЕ: Одбор за верску наставу поделио деци лажну Библију

УПОЗОРЕЊЕ: Одбор за верску наставу поделио деци лажну Библију

Поштовани читаоци,

На нашу велику жалост, осећамо потребу да с вама поделимо једну поражавајућу и тужну чињеницу која нас све погађа. Наиме, Одбор за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке одобрио је да вероучитељи деци поделе бесплатне примерке Библије која умногоме садржи искривљену слику о Христу и неправославне текстове, то јест Библију која се знатно разликује од Светог писма у преводима који се у нашој Цркви вековима користе.

Књигу је издао Иконос, испостава у Србији удружења ЕЕН (енгл. „Eastern European Mission“) из Тексаса, које има за мисију да „просветли истином” народе Источне Европе у којима је Православље већ укорењено и присутно вековима. То „просветљивање” се највећим делом врши кроз бесплатну поделу ове Библије за децу, која је до сада штампана у више милиона примерака. Садржај ове Библије је веома питак за децу, написан крупним словима, богато илустрован, али авај одговара протестантским тумачењима, те као таква, ова књига спада у ред јеретичких књига чије читање Црква изричито забрањује Црквеном заповешћу. Крајње је изненађујуће, поражавајуће и неумесно да Одбор за верску наставу поступа супротно Црквеним заповестима и активно учествује у ширењу јеретичких учења, и то преко деце.

Упозоравамо родитеље да, због горе изнетих чињеница, ову књигу са својом децом НЕ ЧИТАЈУ. Та књига нема благослов ниједног православног епископа. У храмовним продавницама и у патријаршијској продавници се могу наћи бројне верзије Светог писма илустрованог и препричаног за децу, које имају благослове епископа и садрже истинито сведочанство о Божијим истинама.

Испод текста прилажемо фотографију корица књиге и неколико илустративних примера фрапантних одступања од православног учења која су представљена у овој књизи.

 

***

Неко ће се можда запитати да није оваква реакција мало претерана – ипак је та Библија намењена основцима, који немају зрелост да читају праву Библију, а ово може послужити као какав-такав додир са Светим Писмом већ у раном узрасту.

Наш одговор, као православних родитеља и верујућих људи јесте следећи: Господ каже (Мт 18:5), „А који саблазни једнога од ових малих који вјерују у мене, боље би му било да се објеси камен воденички о врат његов, и да потоне у дубину морску”. И на другом месту (Мт 5:19), „Ако ко поквари једну од ових најмањих заповести, и научи тако људе, најмањи назваће се у царству небескоме”.

Аутори ове књиге поступају у супротности са овим заповестима, а они који учествују у дељењу књиге саучествују у томе, а не дај Боже да ми као родитељи на сопственој деци чинимо ове грехе! Уколико децу учимо погрешној представи о Богу кроз овакве и сличне спорне књиге (које имају лепе слике и крупна слова, али нетачан садржај) она ће кад-тад отпасти од Цркве, чим им у младости наиђу прва искушења. Само исправна представа о Богу (као и о палим анђелима) може деци омогућити да стоје на камену вере који ниједно искушење не може пољуљати.

Деца нису некакви „мали, глупи људи” па да им се прилагођеним речником не може говорити пуна истина о Богу, о добру и злу, о Страшном суду, о томе зашто је Сатана отпао од Бога и на које начине он покушава да људе одвоји од Бога…

Деца морају знати праву и пуну истину о Богу: да је Он истовремено и Љубав, али и Праведни судија, и Милостив, али и Онај који понекад кажњава, и такође Онај који дуго трпи. Такав све Бог заиста јесте, а не само једно од тога.

Позивамо родитеље да провере да ли су им деца добила ову књигу на веронауци и да по својој савести реагују код вероучитеља и свог свештеника. Јавите нам поруком (у коментару или приватно) уколико су ваша деца добила ову књигу. Ову неправославну књигу можете и да вратите вероучитељу – предлажемо да пре тога у њој на више места напишете „протестантска јерес” или „јеретичко учење.”

 

редакција портала Православни родитељ

 

Протестантска Библија која је подељена православној деци

 

 

Књига нема благослов ниједног епископа. Издавач је протестантско удружење „Иконос.”

 

Слика: неправославно и нејасно тумачење. Наводно ће сви ући у Царство Божије, и они који су чинили добро, као и они који су чинили лоше, а онда ће лоши бити избачени а добри остати у њему?

 

 

Слика: два примера катастрофалног кривљења и изостављања истине. Прво, да Јован Крститељ каже Исусу: „Ти си већ добар. Не треба да се крстиш.”  (!!!!!) А друго, према предању наше Цркве, после Крштења, Христос је отишао у пустињу где је 40 дана постио и био кушан од ђавола. У овој књизи се период поста и кушања изоставља и само стоји: „После крштења, Исус се вратио у Галилеју”. Овакво учење у складу је с протестантским сладуњавим тумачењем вере у којој не постоји ђаво, а не постоји ни пост, нити потреба за икаквим личним духовним подвигом.

 

 

Слика: неправославно учење. Пресвета Дјева Марија није „планирала да се уда за Јосифа”, како то овде пише, већ је желела да живот проведе девствено и у молитви. Марија је први пример девствености у историји и семе монаштва. Притом, Јосиф је био старац од 80 година, а не младић за кога би се млада Марија желела удати. Штавише, стари Јосиф био је Маријин даљи рођак и удаја за њега била је једини начин да она остане девствена. Осим тога, Архангел Гаврило представљен је као девојка с распуштеном косом и модерним шишкицама и наруквицом.

 

 

Слика: неправославно учење. Православна Црква нас учи да је Царство Божије у нама и ту се узгаја и расте, а по овом учењу Царство је земаљски ентитет, нека врста невладине организације – рекло би се, попут удружења које штампа ове књиге и бесплатно их дели.

 

 

4 коментара

  1. Слика: неправославно учење. Пресвета Дјева Марија није „планирала да се уда за Јосифа”, како то овде пише, већ је желела да живот проведе девствено и у молитви. Марија је први пример девствености у историји и семе монаштва. Притом, Јосиф је био старац од 80 година, а не младић за кога би се млада Марија желела удати. Штавише, стари Јосиф био је Маријин даљи рођак и удаја за њега била је једини начин да она остане девствена. Осим тога, Архангел Гаврило представљен је као девојка с распуштеном косом и модерним шишкицама и наруквицом.

    Ja bi Vas iskreno zamolio da mi protumačite oves tihove iz Biblije…..I NE ZNADIJAŠE ZA NJU DOK NE RODI SINA SVOJEGA PRVENCA,I NADJEDE MU IME ISUS…jevandjelje po mateju glava 1 stih 25…

    iz ovoga citata se jasno razaznaje da su marija i josif imali seksualne odnose posle rođenja Isusa.Ja stvarno neznam kako naša pravoslavna crkva nije uspela da svoju doktrinu i svoje verovanje usaglasi sa ovim bitnim stihom iz svetoga pisma .

    Hvala vam što će te odgovoriti na moje pitanje i želim vam puno uspeha u radu.

    Nenad Milošević-Loznica

    • Православни родитељ says:

      Поштовани Ненаде,
      Хвала вам што сте поставили то питање. С обзиром на важност познавања истинитог учења наше Свете Цркве, а будући да су нам се многи родитељи обратили с молбом да појаснимо ову разлику, као и да им помогнемо да убудуће уоче неправославно учење, објавили смо чланак у ком је изнето православно учење о Пресветој Богородици. Везник: https://www.pravoslavniroditelj.org/kako-prepoznati-da-li-su-neki-tekst-pisali-protestanti-ili-pravoslavni/
      Свако добро,
      редакција

    • Помаже Бог!

      Надам се да неће сметати ако, брату Ненаду, дам одговор на ово питање које је поставио и које се тако често користи као аргумент против онога што наша Црква вековима чува као истину која се никада код православних није доводила у питање.

      Овим стихом из Матејевог јеванђеља чак и у најслободнијем тумачењу се не може сазнати ништа више од онога што је речено – да потврђује да праведни Јосиф није Исусов отац и да је Маријин Првенац (а Првенци који отворе утробу се посвећују Богу). Ту би могла да престане свака дискусија на овај стих, јер просто ништа више није речено, остало што наводите могу бити некаква нагађања или тумачења.

      А да би се тумачило детаљно лингвистички морао би се познавати старогрчки ( на којем је написано Матејево јеванђеље) и видети које све значење има везник “док“. Већ имате и у одговору који је редакција дала линк за тумачење Јеванђеља по Матеју од Св. Теофилакта Охридског.

      А, ја бих свима онима који се смућују у вези овог стиха, поставила следеће питање – Да ли неко може да замисли да праведни Јосиф (који се по промислу Божијем нашао на месту Богородичиног заручника) након читавог овог чуда оваплоћења Богомладенца, где се и њему јављају анђели (бар 3 пута како је забележено у Јеванђељу) није схватио величанственост збивања око Марије и малог Исуса и да је уопште мога да након тога размишља о ступању у супружничке односе са Њом, кад и сам брине и промишља о детету које није његово како да га сачува и спаси од неријатеља (сетите се Ирода који је погубио 14000 витлејемских младенаца).

      Наша Света Црква не усаглашава “своју доктрину“ са појединим стиховима из Св. Писма. Црква јесте написала Св. Писмо, јер је Црква настала доста раније него што су записана Јеванђеља. Да је Црква сматрала да треба да у њима пише нешто више о “браку“ Праведног Јосифа и Пресвете Богородице, зар мислите да то Оци који су вођени Духом Светим не би уврстили и такве текстове у канон Св. Писма. Просто није било потребе, наша Св. Црква поред Светог Писма као подједнако важан извор поштује и Св. Предање које се од почетка уткано и Богослужбени живот Цркве.

      Свако добро од Господа!
      Дијана

  2. Gordana Mitrović says:

    Mene kao pravoslavnog roditelja interesuje kako je moguće da je knjigu odobrio odbor Arhiepiskopije i da su je veroučitelji podelili?Da li je to neko uopšte pregledao?A znamo da knjige sa verskim sadržajem moraju imati blagoslov SPC.

Напишите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.