Став Руске Православне Цркве у вези са вакцином против рубеоле

Став Руске Православне Цркве у вези са вакцином против рубеоле

Одбор за биомедицинску етику при Московској патријаршији дао је ово веома значајно саопштење за православне хришћане који имају моралну дилему у вези с вакцинацијом своје деце вакцином против вируса рубеоле, с обзиром на то да је та вакцина произведена 60-их година прошлог века на етички неприхватљив начин.

Детаљније на тему вакцинације прочитајте интервју са имунологом у коме су изнети одговори и на дилеме православних родитеља (линк ОВДЕ).

Редакција сајта Православни родитељ

 

 

Заједничка изјава Савета и Друштва православних лекара Русије о проблемима вакцинације у Русији

 

 

У изјави Црквено-друштвеног савета за биомедицинску етику Московске патријаршије и у изјави након одржавања округлог стола, који су организовали Одељење за црквено доброчинство и социјално служење Московске патријаршије и Министарство здравства и социјалног развоја РФ, наводи се став православних лекара и философа. У овим документима је недвосмислено изражен однос према вакцинацији као неопходној савременој мери за превенцију инфективних болести и наводи се да ако је се одрекнемо, то може довести до тешких последица.

Уједно треба посветити већу пажњу неким аспектима вакцинације.

Тренутно је руска јавност забринута због тога што се у нашој земљи примењују вакцине против рубеоле, хепатитиса А и малих богиња, у чијој се изради користи ткиво абортираног ембриона.

Подсетићемо да се вакцинација користи као слаби изазивач болести против које се врши. Вируси за вакцине против рубеоле, хепатитиса А и малих богиња производе се на култури ембрионалног ткива добијеног приликом абортуса. Коришћење других ткива (од давалаца) није могуће због изузетно ограниченог трајања њиховог живота (52 деобе ћелије). Истовремено, такозване диплоидне ћелије ембрионалног ткива могу се делити неограничено дуго. Ова појава се користи за добијање специјалних средина у којима се гаје вируси. Између осталог, вирус рубеоле се свуда гаји на ембрионалним ћелијама добијеним у абортусу који је извршен 1962. године.

Данас су се у низу земаља појавиле алтернативне (етичке) вакцине против рубеоле добијене из ћелијске линије кунића (Јапан), вакцине против хепатитиса А направљене на основу ћелијске културе мајмуна Vero (Јапан).

Међутим, примена ових вакцина је тек почела и због тога у Русији нема алтернативних верзија вакцина против рубеоле и хепатитиса А. У свету постоје и вакцине против малих богиња и заушки које су направљене тако да приликом култивисања вируса није примењено ембрионално ткиво, али у Русији нису регистроване и не набављају се.

Православна јавност, укључујући и лекаре, као што је познато, не прихвата медицинске методе које су повезане са коришћењем ембрионалног ткива човека.

Основу за то представљају одредбе наведене у Основама социјалне концепције Руске Православне Цркве.

Истовремено, одрицање од вакцинације против ових болести може довести до појаве епидемија, које прете како појединцима, тако и друштву у целини.

Посебно је опасно одбијање вакцинације против рубеоле пошто се зна да се код труднице која оболи од рубеоле у 20% случајева дешава побачај (спонтани прекид трудноће), а у 30% случајева долази до наказности плода.

У случају одбијања вакцинације против рубеоле, ове појаве могу попримити масовни карактер.

С обзиром на то да тренутно практично не постоји алтернатива, примену вакцина произведених уз коришћење диплоидних ћелија човека, добијених од абортираних фетуса, треба сматрати мањим злом него што су инфекције од којих ове вакцине штите.

Осим тога, треба имати у виду да данас у Русији важи уредба по којој уколико трудница оболи од рубеоле то (због наведених тешких компликација) представља апсолутну медицинску индикацију за прекид трудноће (абортус).

Свесни трагичности и противречности настале ситуације, морамо узети у обзир и следеће ставке:

  1. За вакцинацију се не користе сама ембрионална ткива, већ вируси.
  2. Греховне радње услед којих су добијене диплоидне ћелије човека које се данас користе за производњу вакцина учињене су пре неколико деценија и не понављају се (немају системски карактер понављања). Притом такође треба имати у виду да фетус није убијен намерно како би се добиле диплоидне ћелије.

Употреба вакцина направљених на основу диплоидних ћелија спасла је животе и спречила је тешке поремећаје у развоју (наказност) више хиљада људи.

Уједно сматрамо да треба одлучно да се заложимо за примену алтернативних (етичких) вакцина уколико оне постоје.

Такође треба да издејствујемо да Влада Русије, Министарство здравства и социјалног развоја, као и фармацеутска индустрија направе домаће алтернативне (етичке) вакцине или да их набаве у земљама које их производе.

Такође треба да инсистирамо на томе да медицински радници становништву дају потпуне и тачне информације о природи вакцина и циљевима превенције болести посредством вакцинације.

 

Извор: Црквено-друштвени савет за биомедицинску етику при Московској патријаршији/ patriarchia.ru

Превод за pravoslavniroditelj.org : Марина Тодић

 

2 коментара

  1. Биополитика и насилно вакцинисање: Србија и неолиберални тоталитаризам

    Аутор Vladimir Dimitrijevic

  2. Родољуб says:

    Бог је чуо наше православне молитве.

    Руска православна црква званично се противи обавезним вакцинацијама деце
    Патријархална комисија (РПЦ) сматра да:

    1.Родитељи треба да задрже право да доносе информисане одлуке о здрављу своје деце, укључујући превентивне вакцинације, без да буду подвргнути било каквом притиску. Прогон родитеља због употребе овог права је неприхватљив
    .
    2.Родитељи не би требали бити приморани да на било који начин наводе разлоге на којима се заснивају њихови избори. Чињеница медицинске интервенције или њено одбијање треба да остане медицинска тајна заштићена законом.

    3.Право дјеце на образовање, укључујући и могућност студирања у образовним установама, не би требало ограничавати на основу тога што су њихови родитељи одбили провести превентивну вакцинацију, осим појаве масовних заразних болести или непосредне пријетње епидемије.
    4.Родитељи треба да буду у стању да сами доносе одлуке, самостално добијају и оцјењују различите информације, укључујући и критичне информације. Ограничавање дистрибуције критичних информација које утичу на превенцију вакцине неће довести до повећаног повјерења родитеља у професионалце и систем здравствене заштите. Такво поверење ће бити олакшано само искреним и отвореним пружањем родитеља потпуним, верификованим и поузданим информацијама, укључујући информације о ризицима везаним за вакцинацију или специфичне вакцинације.
    С тим у вези, Патријархална комисија за породицу, заштиту мајчинства и дјетињства не може подржати раније наведене мјере.
    Ево га извор:
    http://pk-semya.ru/novosti/item/7319-o-pravakh-roditelej-v-sfere-zaboty-o-zdorove-rebenka-i-immunoprofilaktiki.html?fbclid=IwAR0XBqc3vrrFpUDxDmQaMAnSoyBKwfXH7uiQvmK2-qgitqECh_LC0JBHH-Y

Напишите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.