Da li treba pravoslavni hrišćanin u svetu da glasa?

Da li treba pravoslavni hrišćanin u svetu da glasa?

Gotovo pred svake izbore u Srbiji, na našem roditeljskom forumu i na glavnoj listi „Svetosavlja“ razgovaralo se o ovoj temi iz pravoslavne perspektive. Stavovi pravoslavnih verujućih ljudi se po ovom pitanju razlikuju, te smo se mi potrudili da saberemo pitanja koja su se pojavljivala tokom prethodnih godina i pokušali da na njih damo odgovor.

Naše mišljenje ni u kom smislu nije obavezujuće (niti ono odražava stav svih pravoslavnih roditelja), već samo smernica u razmišljanju i donošenju odluka na temu učešća pravoslavnih mirjana (ne monaha) u društveno političkom životu države u kojoj žive i u kojoj odgajaju svoju decu.

Svaki komentar na ovaj članak koji se na pristojan način iskazuje ćemo objaviti, jer je cilj da se čuju različita razmišljanja pravoslavnih hrišćana o ovoj temi pošto ne postoji jednoznačan pravoslavni odgovor na nju.

Redakcija sajta Pravoslavni Roditelj

 

Da li treba pravoslavni hrišćanin u svetu da glasa?

Na ovo i na nekoliko drugih jednako važnih pitanja koja se često pominju u razgovorima među pravoslavnim hrišćanima u Srbiji odgovaramo u formi intervjua:

 

Zašto bi trebalo da pravoslavni hrišćanin koji živi u svetu da izađe da glasa na izborima?

 

U našoj državi se od strane vlasti sprovodi mnogo toga što se direktno sukobljava sa učenjem Crkve:

– dozvoljavaju se i o trošku svih nas građana kao poreskih obveznika organizuju parade greha (tzv. „gej parade“)

– donose se zakoni (poput Zakona protiv diskriminacije) koji nastoje na ućutkaju glas hrišćana koji svedoče Božije učenje o čoveku, o muškarcu i ženi.

– najavljuju se zakoni (poput Zakona o takozvanoj „rodnoj ravnopravnosti“) kojim se izričito naređuje  da se u državnom obrazovnom sistemu, na svim nivoima, od vrtića do fakulteta deca moraju podučavati da su homoseksualnost, biseksualnost i transrodnost normalne varijacije ljudske seksualnosti, zatim da kroz tzv. Školski predmet „Seksualnog obrazovanja“ decu treba podučavati da ona mogu slobodno stupati u seksualne odnose bilo gde, bilo sa kim, bilo kog pola i bez obaveze na vernost jednom partneru , i bez ikakvih odgovornosti za posledice. U tom školskom predmetu koji se već sprovodi u 10 škola u Vojvodini se promoviše abortus kao sasvim moralno opravdan način rešavanja „neželjene trudnoće“.

– donose se zakoni (Građanski zakonik) kojim se nastoji ograničiti pravo roditeljima da vaspitavaju decu u skladu sa svojim načelima i vrednostima.

– donose se zakoni koji nastoje da ozakone greh ubistva starih, onemoćalih ili obolelih ljudi – kroz tzv. „eutanaziju“.

 

Sve ovo se zaista događa u Srbiji, tokom ove vlasti (Srpske napredne stranke i satelitima oko nje) i prethodne vlasti (Demokratske stranke).

I sve ovo predstavlja izrazito bogohuljenje i direktno ismevanje Hristove nauke i učenja Njegove Crkve.

 

Jeste, sve je tako, ali ovaj svet ionako u zlu leži i mi ne možemo tu učiniti ništa. Bolje je da se samo molimo Bogu i gledamo samo na svoj život i svoje pokajanje.

 

Ovakav učestali stav kod pravoslavnih ljudi koji odbijaju da izađu na glasanje sadrži 2 istine i jednu laž.

Ta jedna laž je da mi ne možemo učiniti ništa. A ta laž kao i svaka laž dovodi do greha – u ovom slučaju mi, koji smo pravoslavni roditelji, svojim nečinjenjem da zaustavimo sistematsko razvraćivanje naše dece kroz školski i državni sistem  činimo greh sličan , kako otac Rafail Karelin kaže, “onim poklonicima Moloha koji su na svojim rukama nosili sopstvenu dečicu da ih bace u usijanu utrobu idola“. (pročitajte ceo odlomak ovde)

Uz Božiju pomoć mi možemo i moramo društveno pa i politički delati ukoliko Gospod pred nas stavi takvu mogućnost. Mi treba da koristimo sve mogućnosti za borbu koje nam je Gospod ostavio na raspolaganje u ovim vremenima i istorijskim okolnostima.

Kao što je i sveti apostol Pavle iskoristio svoje pravo da se žali Cezaru – pravo koje mu je pripadalo zato što je bio rimski građanin (razmislimo zbog čega on jednostavno nije ćutao jer „ sav svet ionako u zlu leži i ne možemo učiniti baš ništa osim da se molimo Bogu i gledamo isključivo svoje lično pokajanje“?) – isto tako i mi koji smo građani Srbije treba da iskoristimo svoje glasačko pravo i da glasamo po svom pravoslavnom hrišćanskom uverenju.

Mi, pravoslavni hrišćani u Srbiji u kojoj će na Cveti 24.aprila biti održani izbori, smo pozvani da budemo „svetlost svetu“ i „so zemlji“, a ne da se pravimo da se ono što se dešava u državi u kojoj odgajamo našu decu nas ne tiče. Mi smo odgovorni za našu decu i za njihovo spasenje, a ne samo za naše lično spasenje.

Naša deca već od svoje 6 godine ulaze u „sistem“ (školstvo) koji je pod direktnim uticajem ljudi koji su na vlasti. Izlaskom na izbore mi na taj način utičemo na to kakvi će se zakoni u vezi sa našom decom donositi i sprovoditi prema našoj deci u školama.

 

Ali, besmisleno je da izlazimo da glasamo, kada su svi izbori namešteni. Setimo se kako su iz Evropske unije čestitali Nikoliću na pobedi tri sata PRE završetka glasanja?

 

Ovaj stav ukazuje na razmišljanje koje je po našem mišljenju strano jednom pravoslavnom hrišćaninu. Smatramo ga nepravilnim jer hrišćanin treba da se stara da uvek čini samo ono što je u skladu sa Božijim Zapovestima, a ne u skladu sa očekivanjem nekog poželjnog efekta svog delanja.

Čovek koji razmišlja ovako blokiraće samog sebe da čini ono što je korisno i dobro za zajednicu jer će se naći poklopljen razmišljanjem o snazi kneza ovoga sveta.

O efektima našeg delanja brine Bog, a ne mi. Domen naše hrišćanske odgovornosti je samo to da činimo i da ne propustimo da činimo ono što je Bogu ugodno.

Postoje psihološki ekseprimenti rađeni nad beslovesnim životinjama (psima) u kojima se životinje u kavezu tako tretiraju da se kod njih razvije osećanje bespomoćnosti – da, ma šta radili, neće dobiti željeni rezultat. Na taj način se životinje dovode do stanja apatije i bezvoljnosti da se bore čak i za najosnovnije svoje potrebe – da dođu do hrane. Taj fenomen se naziva „naučena bespomoćnost“ (eng. Learned helplessness) i upravo taj fenomen deluje kod ljudi koji imaju gore navedeni stav i koji je zato potpuno oprečan pravilnom razmišljanju jednog pravoslavnog hrišćanina koji se u Boga uzda.

Ko se u Gospoda (pravilno) uzda – nikada se ne može osećati bespomoćnim i nemoćnim bez obzira koliko situacija može samo delovati beznadežno. Kad kažemo „pravilno“ mislimo na to da čovek ne može samo ležati u krevetu sve Bogu se moleći da On sve uradi mesto čoveka, već da se uzda u Božiju pomoć a da pri tom uradi sve što je do njega samog.

 

 

Kad mi neki kredibilan izvor naše Crkve bude rekao da izađem da glasam – tek ću onda izaći.

 

Nadamo se da je svetitelj pravoslavne crkve, sveti starac Pajsije dovoljno kredibilan izvor, pa da čujemo šta je on govorio:

***

Neposredno pred izbore, kod starca Pajsija je došla jedna grupa ljudi da bi ga upitala za koga da glasa, a on im je rekao:
„Ko je bliži Crkvi, ko se bori za nju i za našu zemlju, ko drži svoju reč? Glasajte za onoga ko je odaniji Crkvi. Ne mislim da bi trebalo da glasate za one političke partije koje se nazivaju demohrišćanskim, jer bi to bilo sasvim pogrešno.
Mi ne smemo pripadati političkim strankama. Najpre treba da volimo Crkvu, a zatim otadžbinu, i da glasamo za one ljude koji se bore za njih. Vidite, svi grčki heroji su se borili za Crkvu i za otadžbinu i za njih su prolivali svoju krv. Prema tome, moramo im biti zahvalni što je Grčka danas slobodna zemlja i što se ne nalazi pod turskom vlašću.

Pokušajte da glasate za one ljude koji su spremni da proliju krv, najpre za Pravoslavlje, a zatim i za otadžbinu.

Na žalost, danas za članove parlamenta biramo ljude mračne i maglovite prošlosti.“

***

U vreme nacionalnih izbora, mnogi hodočasnici su dolazili kod starca Pajsija da bi ga upitali za kog kandidata da glasaju. On bi im obično odgovarao:
„Glasajte za onoga, za kojega verujete da je najbolji, za onoga ko voli Boga i otadžbinu.“

(Izvor teksta ovde)

Dobro, pretpostavimo da ću da izađem da glasam. Kako da glasa jedan pravoslavni hrišćanin? Za koga tačno, kad su svi oni isti ili će čim dođu do malo vlasti postati isti?

 

I tu nam starac Pajsije daje odgovor, nudeći nam jasne kriterijume kako da se ne učinimo greh koristeći svoje izborno pravo:

 

***

Oni su mu uvek odgovarali istim rečima:
„Svi su oni isti, oče.“
Tada bi Starac dodao:
„Vidite, i sve masline su iste, sve ih pogađa ista bolest koja se zove „dakos.“ Neke, međutim, bivaju pogođene 100%, neke 80%, a neke 50%. Budući da su nam masline neophodne, moramo da obratimo pažnju na one koje su najmanje obolele. Kada pođemo na glasanje, moramo imati na umu dve stvari:
1) koliko kandidat voli Boga, tj. u kojoj je meri on svestan član Crkve

i

2) koliko voli svoju otadžbinu i brine o njenim, umesto o svojim ličnim interesima.

Ukoliko se neko prilikom glasanja pridržava drugačijih kriterijuma, to znači da se rukovodi ličnim interesima i da ne postupa kao pravi hrišćanin. Božija pravda će kasnije dopustiti da plati za svoju grešku.“

 

 

Šta to konkretno za ove izbore znači, kako da kao hrišćanin upotrebim na korist svoje pravo glasa?

Dakle, dobili smo kriterijume, potrebno je samo da provučemo izborne liste i njihove vođe na ovim izborima kroz ove kriterijume.

Prvi kriterijum glasi:

„Koliko kandidat voli Boga tj. u kojoj je meri on svestan član Crkve „

Ovaj kriterijum svetitelj navodi kao prvi i to ne bez razloga. Ovaj kriterijum je primaran da bi delo izlaska na izbore i korišćenje svog glasačkog prava dalo dobre plodove.

Šta on konkretno znači:

– onaj ko voli Boga neće donositi zakone koji se protive Hristovom učenju kao što su zakoni o homoseksualnim brakovima, zakoni o eutanaziji, o uvođenju seksualnog obrazovanja (razvraćivanja) dece, neće dozvoljavati parade greha bluda, itd.

– onaj ko je svestan član Crkve svedočiće javno svojim postupcima i rečima da je pravoslavni hrišćanin i da ispravno veruje.

 

Već na osnovu ovog kriterijuma možemo videti za koga pravoslavni hrišćanin ni pod kojim uslovima (a posebno je greh iz ličnih materijalnih interesa glasati za one koji hule na Boga i donose bogoborne zakone i izjave) ne treba da glasa.

 

Pogledajmo kako glasi izborna lista za republičke izbore 2016. , a na njoj ćemo precrtati one liste koje ne prolaze čak ni prvi kriterijum starca Pajsija:

 

1.ALEKSANDAR VUČIĆ – SRBIJA POBEĐUJE

Obrazloženje: donošenje antiporodičnih zakona i davanje direktnih bogohulnih izjava u vezi sa Carstvom Nebeskim i drugo.

2.ZA PRAVEDNU SRBIJU – DEMOKRATSKA STRANKA (NOVA, DSHV, ZZS)

Obrazloženje: donošenje antiporodičnih zakona i zastupanje gej ideologije, parade greha i antihrišćanske reforme školstva.

3.IVICA DAČIĆ – „Socijalistička partija Srbije (SPS)…

Obrazloženje: davanje direktnih bogohulnih izjava i saučestvovanje u donošenju bogobornih zakona zajedno sa , nekada Tadićem , a sada Vučićem.

4.Dr VOJISLAV ŠEŠELJ – SRPSKA RADIKALNA STRANKA

Obrazloženje: direktno davanje izjava u svojim intervjuima da ne veruje učenju Crkve, da nije pravoslavni vernik.

5.DVERI – DEMOKRATSKA STRANKA SRBIJE – SANDA RAŠKOVIĆ IVIĆ – BOŠKO OBRADOVIĆ

6.Vajdasági Magyar Szövetség-Pásztor István – Savez vojvođanskih Mađara-Ištvan Pastor

Obrazloženje: o lažnim braniocima prava nacionalnih manjina ne treba trošiti reči.

7.BORIS TADIĆ, ČEDOMIR JOVANOVIĆ – SAVEZ ZA BOLJU SRBIJU – Liberalno demokratska partija, Liga socijaldemokrata Vojvodine, Socijaldemokratska stranka

Obrazloženje: donošenje antiporodičnih zakona i zastupanje ideologije homoseksualizma, parade greha i antihrišćanske reforme školstva

8.MUAMER ZUKORLIĆ / MUAMER ZUKORLIĆ – BOŠNJAČKA DEMOKRATSKA ZAJEDNICA SANDŽAKA / BOŠNJAČKA DEMOKRATSKA ZAJEDNICA SANDŽAKA

9.SDA Sandžaka – Dr. Sulejman Ugljanin SDA Sandžaka – Dr Sulejman Ugljanin

10.Za slobodnu Srbiju – ZAVETNICI – Milica Đurđević

11.Grupa građana ZA PREPOROD SRBIJE – PROF. DR SLOBODAN KOMAZEC

12.RUSKA STRANKA – SLOBODAN NIKOLIĆ

13.Republikanska stranka – Republikánus párt – Nikola Sandulović

14.SRPSKO RUSKI POKRET – SLOBODAN DIMITRIJEVIĆ

15.Borko Stefanović – Srbija za sve nas

16.DIJALOG – MLADI SA STAVOM – STANKO DEBELJAKOVIĆ

17.DOSTA JE BILO – SAŠA RADULOVIĆ

Obrazloženje: u svojim javnim izjavama i intervjuima otvoreno podržava i zastupa parade greha (tzv. „gej parade“) i gej prava.

18.PARTIJA ZA DEMOKRATSKO DELOVANJE – ARDITA SINANI PARTIA PËR VEPRIM DEMOKRATIK – ARDITA SINANI

19.ZELENA STRANKA

20.U INAT – SLOŽNO ZA SRBIJU – NARODNI SAVEZ

 

Zelenim smo izdvojili stranke koje, po našim saznanjima, prolaze ovaj prvi kriterijum.

Crvene i precrtane su one stranke za koje imamo sigurne i jasne izjave ili postupke njihovih čelnih ljudi koje se kose sa učenjem Crkve i kako bi rekao starac Pajsije „ne vole Boga niti su svesni članovi Crkve“.

Svako ko glasa za ove stranke, sigurno glasa za bogobornu ideologiju.

Ako vas je neka od tih stranaka zaposlila ili zaposlila nekog od vaših bližnjih – to i dalje ne znači da vi morate da glasate za tu stranku. Samo Bog i vi znate koga ćete na tom listiću zaokružiti – a ako ste pravoslavni hrišćanin onda znate šta vam je činiti i znate da čovek ne živi samo „o hlebu“ i da naš prvi interes ne sme biti briga o materijalnom već da činimo ono što je ugodno Bogu.

Što se ostalih stranaka tiče, o njima se treba dodatno informisati pa ako prolaze prvi kriterijum tada na njih treba primeniti drugi kriterijum starca Pajsija pa videti šta preostaje:

„koliko voli svoju otadžbinu i brine o njenim, umesto o svojim ličnim interesima.“

Neke od ovih stranaka ili njihove vođe su već uzimale učešća u republičkim ili lokalnim i gradskim vlastima tako da se može iz toga zaključiti da li su, uprkos tvrdnji da su pravoslavni hrišćani, vodili računa primarno o svojim ličnim interesima.

 

 

Šta da radimo ukoliko nema idealnog kandidata, idealne stranke ili koalicije koja u potpunosti zastupa učenje Crkve?

 

Tada je potrebno rukovoditi se kriterijumom izbora manjeg zla – jer bi u suprotnom, ne izlazeći na izbore, dali svoj direktni doprinos da većinu na izborima dobije stranka koja poseduje najmanje stavova i vrednosti koje su u skladu sa Hristovim učenjem. A ta stranka će krojiti zakone koji će se sprovoditi u školama u koje idu naša deca i u državi u kojoj mi sa našim porodicama živimo.

 

 

 

Imate li neku preporuku za koga glasati?

 

Redakcija Pravoslavnog Roditelja je do sada imala pozitivnog iskustva isključivo sa „DVERI“-ma jer su oni jedini koji su se odazvali na naše pozive da se usprotive  bogohulnom Zakonu o tzv. rodnoj ravnopravnosti i u decembru 2015.godine podigli svoj glas protiv ovog skandaloznog zakona koji gura ministarka Zorana Mihajlović sa svojim Koordinacionim telom za rodnu ravnopravnost Skupštine Srbije. (više o tome pročitajte na linkovima na kraju teksta)

Tako da je naša preporuka da se na ovim konkretnim izborima 2016.god. glasa za DVERI.

Pravoslavni publicista Vladimir Dimitrijević koji je među pravoslavnim hrišćanima Srbije veoma poštovan, kao nestranačka ličnost podržava upravo pokret DVERI, što nam daje dodatni pravoslavni kredibilitet da će ovaj pokret u Skupštini Srbije štititi prava pravoslavnih hrišćana i njihovih porodica u Srbiji.

Naravno, naša preporuka nije ni u kom slučaju obavezujuća, ali smatramo da  saveti i kriterijumi svetitelja , starca Pajsija, za svakoga ko sebe smatra pravoslavnim hrišćaninom i koji živi u svetu – mogu biti veoma korisni.

 

 

 

Šta ako se i oni čim dobiju malo vlasti iskvare?

 

Ako se neki kandidati (npr. u ovom slučaju DVERI) promene za 180 stepeni čim dođu do malo vlasti, smatramo da to ne znači da smo pogrešili što smo glasali za njih, već naprotiv – mi smo učinili što je do nas i u skladu sa informacijama koje su nam bile dostupne pa će nam zbog toga Bog dati neki drugi mehanizam, neku drugu opciju i mi ćemo tada javno predlagati tu drugu opciju ili način delovanja.

Starac Pajsije je prilikom razgovorima o izborima u vezi sa ovim pitanjem rekao da se mi kao hrišćani ne smemo vezivati za političke partije  (dakle, da ih podržavamo srcem i da budemo njihov odani glasač bez obzira na promenu u njihovoj politici).

Smatramo da se ovim njegovim rečima nema šta dodati ni oduzeti.

 

 

 

Detaljnije o razlozima zašto treba izaći i glasati na predstojećim izborima možete se upoznati na ovim linkovima:

https://www.pravoslavniroditelj.org/roditeljska-duznost-zastititi-decu-od-promocije-razvrata-u-skolama/

https://www.pravoslavniroditelj.org/kome-je-potrebno-seksualno-obrazovanje/

https://www.pravoslavniroditelj.org/roditelji-pazite-sta-drugi-uce-vasu-decu/

https://www.pravoslavniroditelj.org/porodicne-zene-nece-tzv-rodnu-ravnopravnost-dalje-ruke-od-nase-dece/

https://www.pravoslavniroditelj.org/totalitarna-ideologija-homoseksualizma-posledice-po-verujuci-narod-srpske-crkve/

https://www.pravoslavniroditelj.org/genderno-modifikovani-organizmi/

 

 

5 komentara

Napišite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.